vrijdag 30 augustus 2013

Het idee van bloemen voor ...

Elke keer als ik een bosje bloemen voor mezelf koop, koop ik hetzelfde bosje bloemen voor iemand anders. Iemand anders die ik niet ken en voor mij een vreemde is. Waarom? Onder andere omdat het aansluit bij veel dingen wat ik leuk vind: mensen ontmoeten, verhalen, bloemen, mensen blij maken, mensen verrassen en kleine geluksmomenten. Daarnaast is het best spannend om zomaar met een bos bloemen op mensen af te stappen en ik houd wel van een beetje spanning.

Het valt me op dat mensen niet meer zoveel doen voor anderen. We leven helemaal in ons eigen wereldje en we zijn minder bezig met de mensen om ons heen. Als we iets voor een vreemde doen, denken we al snel dat daar iets tegenover moet staan. Dat vind ik jammer! 

Waarom blog ik over mijn bloemenverhalen?
Door deze blog hoop ik dat mensen het 'normaler' gaan vinden om zomaar iets voor een vreemde te doen zonder dat er een tegenprestatie voor wordt terug verwacht:) Ik hoorde laatst via via dat iemand over mijn blog zei: "Eerst vond ik het maar raar om zomaar een bos bloemen aan iemand te geven die je niet kent, maar nadat ik meerdere verhalen op haar blog had gelezen vond ik het eigenlijk hartstikke leuk". Toen ik deze reactie hoorde kreeg ik een grote glimlach op mijn gezicht, omdat dit één van de redenen is waarom ik het leuk vind om mijn verhalen te delen.

Aan wie geef ik bloemen en wat moet je daarvoor doen?
Om bloemen te krijgen hoef je niet iets goeds te doen of iets vreselijks te hebben meegemaakt. Mensen krijgen de bloemen zomaar. Ik beslis op het laatste moment aan wie ik de bloemen geef en ga meestal op pad zonder plan. 

Wil je ook bloemen geven?
Af en toe ga ik op pad met een gastgever. Als gastgever ga je met mij mee op pad om bloemen te geven. Iedereen is welkom als gastgever dus stuur gerust een berichtje als je mee wilt! Mocht je alleen bloemen geven aan een vreemde (hebben al meerdere mensen gedaan, jeej!) dan zou ik het super leuk vinden als je mij dat laat weten, ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Wil je op de hoogte blijven van mijn bloemenverhalen? Like bloemen voor op Facebook, Twitter of Instagram.


Liefs,
Anne

3 opmerkingen:

  1. Hoi! Wat een ontzettend lief idee! En je interieur, wooo pwetty! In ieder geval, ik hoop dat je hier nog een tijdje mee doorgaat, de wereld heeft meer mensen nodig zoals jij & veel succes :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Kim! Thanks voor je leuke en lieve reactie! Ik ga er zeker nog een tijd mee door. Enne dat de wereld meer mensen nodig heeft zoals mij valt denk ik wel mee hoor;) Liefs Anne

    BeantwoordenVerwijderen